جشن هاي عيد رضوي در 150کانون مساجد یزد


یزدفردا "همزمان با دهه کرامت ،جشن هاي عيد رضوي در150در کانون مساجد یزد همراه با برنامه هاي متنوع برگزار مي شود .
دهه کرامت از اول ذيقعده همزمان با ميلاد حضرت معصومه (س) آغازمي شود و تا يازدهم ذيقعده همزمان با ميلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.
علی حکیمیان مسئول کانون مساجد یزد گفت: بيش از 200 برنامه در ايام ولادت ثامن الحجج امام رضا (ع) در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار مي شود که گشايش کانون جديد از جمله آنهاست.
وی افزود : گشايش کتابخانه باز در شبستان هاي مساجد نيز از برنامه هاي دهه کرامت است که به مجموع 110 کتابخانه موجود افزوده مي شود.
وي گشايش کتابخانه تخصصي با موضوع امام رضا (ع)، برپايي ايستگاه هاي صلواتي و جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) را ازجمله برنامه هاي کانون مساجد یزد در دهه کرامت ذکر کرد.

همچنین رييس سازمان تبليغات اسلامي مهريز گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت در سطح اين شهرستان، 50 برنامه متعدد فرهنگي برگزار مي شود.
حجت الاسلام مجيد جعفرپور افزود: اين برنامه ها در سطح مدارس ، مساجد و برخي از ادارات برگزار مي شود.

در ادامه اینکه به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت محفل انس با قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) با حضور جمعي از قاريان و حافظان و عموم مردم در مسجد حضرت امام حسين (ع) شهرک شهيد رجايي مهریز برگزار شد.

از سوي کانون مداحان و شاعران اهل بيت (ع) مهريز هم کلاس آموزش مداحي با حضور 30 نفر در محل سازمان تبليغات اسلامي اين شهرستان آغاز شد.
اين کلاس در طول سال و طي 30 جلسه به تفکيک خواهر و برادر تشکيل و آموزش هاي تئوري و عملي ارائه مي شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا